Підвищення вантажопідйомності кранів.
Вантажопідйомність кранів, що діють, може бути збільшена залежно від факторів. Основні з них:
- режим роботи крана - паспортний та при збільшеній вантажопідйомності;
- стан металоконструкції крана
При реконструкції діючих кранів виявлені резерви, закладені в металоконструкцію крана, збільшуються шляхом підвищення несучої здатності, методом розробленим та апробованим нашим підприємством. Остання є основним, т.к. резерви металоконструкції кранів, які пропрацювали в середньому більше 2-х розрахункових термінів, мінімальні і навіть вичерпані за критерієм міцності втоми.
У нинішній економічній ситуації першочерговим є вартість робіт зі збільшення вантажопідйомності. Базовим моментом у разі кранів мостового типу є виконання робіт із реконструкції без демонтажу крана. Особливо коли немає такої можливості (відсутність вільних площ під краном, часу на демонтаж та повторний монтаж із пуско-налагодженням).
Всім вищезгаданим критеріям відповідає метод збільшення вантажопідйомності шляхом створення попередньої напруги в металоконструкції несучих балок.
Цим методом збільшується і жорсткість пролітних балок у разі появи в них залишкових наднормативних прогинів. (f>o,0035)
Перелік виконаних нами реконструкцій зазначеним методом:
1) З метою збільшення вантажопідйомності.
1.1. Мостовий кран прольотом 22.5м з 10т до 16т (Нікопольський завод Феросплавів, м. Нікополь 2001р.)
1.2. Мостовий кран прольотом 22.5м з 10т до 16т (ПрАТ «Анкор», 2015р.)
1.3. Мостовий кран прольотом 16,5м з 15т до 20т (ТОВ «Южстанкомаш», м. Павлоград, 2016р.)
2) З метою збільшення жорсткості та усунення залишкового прогину.
2.1. Мостовий грейферний кран г/п 5т, прольотом 20м («Старокраматорський верстатобудівний завод», м. Краматорськ, 1994р)
2.2. бруківка грейферний кран г/п 10т, прольотом 22,5м (МК ім. Ілліча, м. Маріуполь, 2006р.) Фото
2.3. козловий кран г/п 5т, прольотом 16,5м (ДП «Харківводоканал», 1996р.) Фото
2.4. козловий кран г/п 20т, прольотом 32м (АТ «Ферротранс», Полтавський ГЗК» Полтавська обл., 2010р.)
Зазначені крани успішно працюють на сьогодні. Термін служби після реконструкції становить до 23-х років.
Механізми та електроустаткування відповідно до результатів розрахунків можуть бути частково або повністю замінені.
Реконструкція кранів.
Реконструкція крана – це зміна основних технічних характеристик.
Багаторічний досвід та професіоналізм наших фахівців дозволяє вирішувати наступні завдання реконструкції:
- збільшення вантажопідйомності;
- зміна режимів роботи;
- скорочення/збільшення прольоту, зокрема. підвищення твердості пролітної балки;
- підвищення висоти підйому;
- зміна швидкостей всіх механізмів;
- зміна типу приводу (з ручного на механічний);
- зміна способу керування краном (з кабіни, з підлоги, радіоуправління).
На підставі узгодженого технічного завдання (ТЗ) виконується проект реконструкції та технічні умови (ТУ), які погоджуються із Держслужбою України.